25 mars, 2009

Om å få oppmerksomhet

Ok, så i matten i dag fikk jeg en åpenbaring. Jeg skal bli markedsanalytiker. Dette kom samtidig som vi skulle presentere ett yrke + lønnen (Coincidence? I beg to differ). Så ja. Anyway, presentering av yrket skulle fåregå foran klassen. Jah. Min matteklasse består av 7 eller 8 personer, litt avhengig av hvor mange som gidder den dagen :P uansett- vi er en vanskelig gjeng å engasjere, og dette regnet jeg med ville bli ett problem. så i røykepausen, fant jeg ut en teknik. hver gang noen sluttet å fokusere skulle jeg si et ord, relatert til fetish-sex.

Først:
Ja, jeg skal snakke om ett yrke, og derfor har jeg valgt ett av verdens eldste- Prostitusjon.
*stillhet, og alle ser på meg*
"Nei, bare kødda, men nå som jeg har oppmerksomheten kan jeg jo fortelle dere litt om markedsanalyser.*
etter et par minutter med 100% oppmerksomhet, begynte den å falme litt. Det er da jeg plutselig bestemmer meg for å skrike høyt ut i klassen:
"ANALSEXBLANDTFUNKSJONSHEMMEDE!"
100% oppmerksomhet igjen.
Så når jeg fortsetter, har jeg 100% oppmerksomhet.
På slutten, når oppmerksomheten falmer litt (aldri mye- trikset er en heftig utringning)
bestemte jeg meg for å sammenligne markedsanalytikere, og resten av næringslivet generelt med prostitusjon- Man må bare ligge seg oppover til høyere lønn, bedre biler, hus, etc.
Det virket, og dermed vet folk en del om både markedsanalyse, og prostitusjon.

også en metode.

2 kommentarer:

Elizabeth sa...

Og hva syntes læreren om denne metoden? xD

Alexandra V. sa...

Han lo, og han lo, og han lo, og han lo :P