10 september, 2008

Går verden under?

I dag ble CERN bryteren slått på. CERN er et projekt i sveits, som går ut på å gjenskape "the Big Bang" .
Klokken 10:30 am kunne verden gått under.

Gjorde meg noen tanker på ting jeg ville gjort, hvis verden går under.

Den første tanken min, ville nok vært å grine.

Den andre tanken min ville vert å fortelle mine nærmeste hvor glad jeg er i dem.
men det ble litt for klisje aktig.

så hvis dommedag skulle komme, er jeg å finne på toppen av Galdhøpiggen, med en god mengde røyk, cola zero og hunden min. Pluss at jeg nok setter et unge høyre flagg på toppen. Av en eller annen grunn... =P

bare så dere vet det.

Ihvertfall, har vi et år med dommedagsprøvelser på oss. Dagens dose var veldig liten, og ifølge forskerne som sitter i CERN, vil de bruke ca. 1 år før maskinen brukes i full styrke.

Anyways, jorden gikk ikke under, noe som aldri egentlig har vert et spørsmål. Hvis ikke du er en skeptiker med dårlig fysikk kunnskaper og tror på konspirasjonsteorier da. Manges bekymring var jo at det kunne skape sorte hull. Problemet med denne teorien, er jo det at i et slikt et, er det en ekstrem massetetthet, som CERN aldri vil kunne skape. Ihvertfall ikke noen store noen, og hvis det skulle skapes, vil "disse være så mikroskopiske, at de fordamper umiddelbart". Ingen fare med andre ord.

Så skal vi også huske på at dette ikke er tsjernobyl under soviet- dette er CERN, drevet av sveits. Ingen fare. Nesten.

Jo, Benedicte og jeg bestemte oss for at hvis den går under, skal vi overleve og bo på en strand... xD

*yaaaay*

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)


http://www.abcnyheter.no/node/73738
http://www.abcnyheter.no/node/73736
http://www.abcnyheter.no/node/73778

Ingen kommentarer: