10 september, 2008

Sykehusene i Norge var ikke så gode like vel, gitt

Jeg ble litt redd når jeg leste dette på startsiden akkurat nå: "Ingen kjenner det nøyaktige antallet, siden pasientene kan ha alvorlige sykdommer fra før, og mange feil rapporteres aldri inn til ledelsen i sykehusavdelingene."

Dette sitatet dreide seg om de norske sykehusene, og hvor mange som dør ut ifra tabber der.

Note to people: blir jeg syk- send meg til danmark eller noe.

senere i artikkelen står det : "Sykehusinfeksjoner og feilmedisinering er blant de største feilkildene som kan føre til alvorlig sykdom eller i verste fall død for pasientene."

Ok, jeg vet at leger ikke er gud, men etter såpass lange utdannelser bør ikke feilmedisinering forekomme. Infeksjoner kan dog skje den beste, selv om de fleste lærte at man skal vaske hendene før man gjør sånne ting, da man gikk i barnehagen. Men fortsatt kan ikke alle leger noe for det at det finnes infeksjoner. Feilmedisinering (og feil diagnostisering) burte vert utilgivelig, og burde vært straffbart (ikke at jeg foreslår noe sånt, men allikevel er det litt fristende),,

"Statssekretær Dagfinn Sundsbø (Sp) i Helse- og omsorgsdepartementet anslo at 10 prosent av alle sykehusinnleggelser resulterer i en eller annen form for «uønsket hendelse» med i verste fall døden til følge"

Det er 1 ut av 10 det folkens.

Ingen kommentarer: