18 mai, 2009

Joik i vei, bare ikke på 17. mai!

(dette inlegget er skrevet i fylla, publisert edru)

17 mai (eller på morgenen 18 mai en gang)


.. og der var 17 mai over. Hvert år, på morgenen den 18 lurer jeg på hvorfor jeg drikker, men nå husker jeg endelig hvorfor - fra jeg kom ned til oslo var det BARE stress! Kø og ståhei, og så og si UMULIG å komme seg over veien. folk overalt, KORPS (hat) overalt, og samer i sin egen folkedrakt med sitt eget flagg,
Jeg har ingenting imot samer, nei, tvert imot. det jeg har imot folk generelt, er når de kommer på NORGES nasjonaldag med sine egne nasjonaldrakter og egne flagg. det er så respektløst ovenfor en annen nasjon! Når samene har sameland (et navn som høres ut som en slags fornøyelsespark), sameflagg og kofte eller hva det heter- så skal de ikke komme og vifte med det på 17 mai, NORGES, FLAGGETS og BUNADENS dag. Dagen hvor man feirer Norges grunnlov.
Andres flagg og nasjonaldrakter på 17 mai, blir for meg, som å jobbe på burgerking i mcdonaldsuniform. ikke at det er like fornærmende. for det å møte opp i andre lands nasjonaldrakt, og vifte med et annet flagg på nasjonaldagen, det er et slag like under beltestedet. det finnes 364 andre dager i året man fritt kan bruke sin egen lusekofte eller lignende, men på 17 mai, skal det være Norges flagg, Norges bunad (eller pent tøy) og Norges sang. Ikkenoe joik på meg på 17 mai.

xoxo

Ingen kommentarer: