16 desember, 2007

Aviser og Brødnyhetene Deres.

Jeg har altid lurt på hva slags personer som blir redaktører, og hvordan de klarer å beholde jobben sin. Her om dagen (da jeg sto på togstasjonen og skumleste på forsider av aviser), så jeg følgende tittel; "Sverige vil endelig forsvare Norge i krig". Dette, var ikke skrevet i stor skrift, og var egentlig bare en liten setning på toppen av forsiden. Istedenfor å da ha litt ordntlig tekst under og kanskje et bilde, var dette blitt erstattet med et stort bilde av en eller annen skuespillerinne og hennes skade, som hadde plasert henne i rullestol, og dette får meg til å lure: hva slags inkompitent idiot bestemte at det skulle være sånn? Det at sverige har bestemt seg for at det kanskje var litt dumt å sende folk tilbake til døden, og at de ikke skal gjøre det igjen er jo mye viktigere enn at hun skal sitte i rullestol! Beklager, men sånn er det! Så jeg lurer på hvor denne personens prioriteringer ligger! Ja, selvfølgelig er det trist at hun skal sitte i rullestol, men det gjør også ganske mange andre i verden, og de er så vidt jeg vet ikke på forsiden hver dag. Sånne brødnyheter klarer jeg meg uten! Jeg lurer også på hvordan en redaktør kan undervurdere leserne sine på denne måten, for indirekte kaller han jo leserne sine for dumme! Stopp idiotien nå, og skaff dagbladet, og vg ( pluss en del andre ) ordntlige redaktører med litt mer enn sagmugg i hodet.

Ingen kommentarer: